Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
cs:howto:error_reporting [2019/08/27 15:06]
vmyslivec [Hlášení chyb]
cs:howto:error_reporting [2020/06/08 08:39] (aktuální)
jschlehofer Nová dokumentace
Řádek 1: Řádek 1:
- +<WRAP center ​round important 60%> 
-====== Hlášení chyb ====== +Článek ​je nyní součástí nové oficiální dokumentace
- +https://​docs.turris.cz/​basics/​support/​
-Tento krátký návod vás provede úkony, které je vhodné provést, aby pro Tebe řešení problému se zákaznickou podporou bylo co nejrychlejší a nejkomfortnější. +
- +
-  -  Vyberte správný předmět svého e-mailu: +
-    * V pořádku: 5GHz karta není viditelná | T-Mobile PPPoE nelze připojit  +
-    * Špatně: Turris Omnia problém | Probélm | Omnia umřela... +
-  - Pokud jste již někdy v minulosti psali na technickou podporu, napište nový email se správným předmětem. Nepřipisujte nesouvisející problém do staré konverzace. +
-  -  Sdělte nám typ svého routeru a zda jste prováděli změny HW. +
-  -  Napište také sériové číslo routeru +
-    * Viditelné na krabičce routeru +
-    * Nebo v záložce //O zařízení//​ ve webovém rozhraní Foris +
-    * Nebo výstup příkazu ''​crypto-wrapper serial-number''​ +
-  -  Nezapomeňte zmínit verzi svého //Turris OS//! (//Foris -> O routeru//​) +
-  -  **Napište nám, kdy se problém projevuje a podrobně jej popište.** +
-  -  Pokud máte logy, přilož je. Neposílejte,​ prosím, logy bez kontextu. +
- +
- +
-===== Získání logů ===== +
- +
-<WRAP center ​alert 100%> +
-===== Nerestartovat router ===== +
- +
-Pokud objevíte chybu a je to alespoň trochu možné, **nerestartuj router**. Všechny logy jsou uloženy v paměti a při restartu routeru dojde k jejich smazání+
- +
-Pokud jste již router restartovali,​ nech ho znovu nasbírat nějaká dataLogy z čerstvě nastartovaného routeru stažené před projevem chyby většinou nepomohou k odhalení chyby.+
 </​WRAP>​ </​WRAP>​
  
-==== Používám pouze Foris ==== 
- 
-Pokud ke správě routeru používáte webové rozhraní Foris, prosíme o zaslání logů ze stránky //​Diagnostika//​. Většinou pro nás budou zajímavé moduly ''​dmesg'',​ ''​messages'',​ ''​dns''​ a ''​network''​. Pokud z povahy problému vyplývá, že by se mohl hodit některý z dalších modulů, zaškrtněte jej taky. Požadované statistiky stáhnete stisknutím tlačítka ''​Vytvořit''​. 
- 
-{{cs:​howto:​diagnostiky_cs.png?​600 | Foris: Diagnostiky}} 
- 
- 
-== Nemohu diagnostiky najít == 
- 
-Pravděpodobně jste majitelem Turrisu 1.0 či 1.1 a router obsahuje starou verzi //Turris OS//. 
-Až nám budete psát na podporu, nezapomeňte nám napsat verzi //Turris OS// (//Foris → O routeru//) a upozornit na problém s automatickou aktualizací routeru. 
- 
- 
-==== Pomocí konzole ==== 
- 
-Pokud patříte mezi zkušenější uživatele a máte nastavený přístup přes [[ssh#​Přístup k terminálu uživatele root|konzoli]],​ prosíme o zaslání následujících dat: 
- 
-  * Obsah souboru ''/​var/​log/​messages''​ 
-  * Výstup příkazu ''​dmesg''​ 
-  * Seznam nainstalovaných balíčků, tedy výstup příkazu ''​opkg list-installed''​ 
-  * Pokud budete reportovat problém týkající se sítě, sběru dat v souvislosti s nestandardním síťovým nastavením apod., poprosíme i o konfiguraci vaší sítě, tedy výstup souboru ''/​etc/​config/​network''​. 
- 
-===== Kontakt ===== 
-Technická podpora je k dispozici na [[tech.support@turris.cz]].