Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


Hlášení chyb

Tento krátký návod vás provede úkony, které je vhodné provést, aby pro Tebe řešení problému se zákaznickou podporou bylo co nejrychlejší a nejkomfortnější.

  1. Vyberte správný předmět svého e-mailu:
    • V pořádku: 5GHz karta není viditelná | T-Mobile PPPoE nelze připojit
    • Špatně: Turris Omnia problém | Probélm | Omnia umřela…
  2. Pokud jste již někdy v minulosti psali na technickou podporu, napište nový email se správným předmětem. Nepřipisujte nesouvisející problém do staré konverzace.
  3. Sdělte nám typ svého routeru a zda jste prováděli změny HW.
  4. Napište také sériové číslo routeru - opsané z routeru, nebo výstup příkazu atsha204cmd serial-number
  5. Nezapomeňte zmínit verzi svého Turris OS! (Foris → O routeru)
  6. Napište nám, kdy se problém projevuje a podrobně jej popište.
  7. Pokud máte logy, přilož je. Neposílejte, prosím, logy bez kontextu.

Získání logů

Nerestartovat router

Pokud objevíte chybu a je to alespoň trochu možné, nerestartuj router. Všechny logy jsou uloženy v paměti a při restartu routeru dojde k jejich smazání.

Pokud jste již router restartovali, nech ho znovu nasbírat nějaká data. Logy z čerstvě nastartovaného routeru stažené před projevem chyby většinou nepomohou k odhalení chyby.

Používám pouze Foris

Pokud ke správě routeru používáte webové rozhraní Foris, prosíme o zaslání logů ze stránky Diagnostika. Většinou pro nás budou zajímavé moduly dmesg, messages, dns a network. Pokud z povahy problému vyplývá, že by se mohl hodit některý z dalších modulů, zaškrtněte jej taky. Požadované statistiky stáhnete stisknutím tlačítka Vytvořit.

 Foris: Diagnostiky

Nemohu diagnostiky najít

Pravděpodobně jste majitelem Turrisu 1.0 či 1.1 a router obsahuje starou verzi Turris OS. Až nám budete psát na podporu, nezapomeňte nám napsat verzi Turris OS (Foris → O routeru) a upozornit na problém s automatickou aktualizací routeru.

Pomocí konzole

Pokud patříte mezi zkušenější uživatele a máte nastavený přístup přes konzoli, prosíme o zaslání následujících dat:

  • Obsah souboru /var/log/messages
  • Výstup příkazu dmesg
  • Seznam nainstalovaných balíčků, tedy výstup příkazu opkg list-installed
  • Pokud budete reportovat problém týkající se sítě, sběru dat v souvislosti s nestandardním síťovým nastavením apod., poprosíme i o konfiguraci vaší sítě, tedy výstup souboru /etc/config/network.

Kontakt

Technická podpora je k dispozici na tech.support@turris.cz.